مدیرکل مدیریت بحران استان تهران: 

پایتخت‌نشینان منتظر تشدید سامانه بارشی باشند 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: پایتخت‌نشینان منتظر تشدید سامانه بارشی باشند و از مسیل‌ها دور شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گفت: پایتخت نشینان منتظر تشدید سامانه بارشی باشند و از مسیل‌ها دور شوند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر بعد از ظهر یکشنبه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی با تاکید بر هشدار سطح زرد صادر شده در روز گذشته از فردا آغاز و تا ظهر سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. 

یزدی مهر با اعلام هشدار در خصوص این سامانه بارشی به مردم استان به ویژه ساکنان نیمه شمالی و مناطق غربی مبنی بر احتمال جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها تاکید کرد: شهروندان عزیز از تردد و اتراق در حاشیه مسیل‌ها خودداری و از رودخانه‌ها فاصله بگیرند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، تردد در مسیر‌های کوهستانی را مخاطره آمیز اعلام کرد و گفت: ضروری است که رانندگان در تردد از این مسیر‌ها با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات و سقوط بهمن از قله‌ها، احتیاط لازم را داشته باشند. 

وی در ادامه به وزش باد خیلی شدید در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات نیز اشاره و عنوان کرد: احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد. 

یزدی مهر بر لزوم پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیما‌های سبک تاکید کرد و گفت: توصیه اکید مدیریت بحران به کوهنوردان اجتناب از صعود به ارتفاعات است. 

وی بر ضرورت عدم چرای دام در مناطق کوهستانی نیز تاکید کرد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به مهار سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع نیز اشاره کرد و گفت: پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها در دستور کار عوامل مرتبط باشد و دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آماده باش کامل قرار بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا از دهنت بشنوه
آخرین اخبار